PRZETARG W BYDGOSZCZY
Konsorcjum firm KDD z Niemcza oraz Blue Line z Łańcuta złożyło
najtańszą ofertę w przetargu na 8-letnią obsługę trzech linii w
Bydgoszczy. Łącznie w przetargu wzięło udział pięciu przewoźników.
Poniżej prezentujemy wykaz oferentów w klasyfikacji od najtańszej do
najdroższej oferty –na razie to jedyna informacją jaką dysponujemy po
dzisiejszym otwarciu ofert przez ZDMiKP:
1. KDD Niemcz
2. MZK Bydgoszcz
3. Mobilis
4. Arriva
5. PKS Bydgoszcz
2. MZK Bydgoszcz
3. Mobilis
4. Arriva
5. PKS Bydgoszcz
Przypomnijmy,
że o zwycięstwie w bydgoskim przetargu zadecyduje najniższa cena oraz
szereg warunków, w tym m.in. odpowiednie zaplecze techniczne oraz tabor.
To minimum 33 fabrycznie nowe autobusy, w tym 21 szt. przegubowych o
pojemności minimum 140 miejsc i 12 szt. standardowych o pojemności
minimum 90 miejsc. Ponadto Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji
Publicznej wymaga, aby najnowsze pojazdy były m.in. klimatyzowane,
monitorowane, wyposażone w Wi-Fi, „ciepły guzik”oraz miejsce pod
biletomaty. Wszystkie mają być także pomalowane w barwy miasta. W tej
sytuacji czekamy na decyzję bydgoskiego ZDMiKPi ostateczny wybór
najkorzystniejszej oferty. W przypadku zwycięstwa firmy KDD Niemcz
będzie to oznaczać, że z początkiem września br. na linie nr 55
(aktualnie obsługiwanej przez MZK Bydgoszcz), 67 (MZK Bydgoszcz) i 69
(Mobilis) wyjedzie ok. 36 szt. fabrycznie nowych autobusów marki Solbus,
w tym 23 szt. przegubowych klasy MEGA –SM 18 i 13 szt. solo klasy MAXI
–SM 12. Prawdopodobnie –jak ma to miejsce w przypadku obsługi linii
przez KDD w Olsztynie –byłyby one zasilane na ciekły gaz ziemny (LNG).
Byłby to ogromny sukces producenta z Solca Kujawskiego, który
przypomnijmyw tym roku ma dostarczyć do MZA Warszawa aż 47 szt.
autobusów przegubowych SM 18. Ewentualna realizacja także bydgoskiego
zamówienia pozwoliłaby nieomal „z marszu”zrealizować kolejny kontrakt na
tabor o bardzo dużej pojemności i tym sam zakończyć bieżący rok z
rekordowym wynikiem –najlepszym w historii firmy w zakresie autobusów
miejskich.
Warto
zauważyć, że przetarg ZDMiKPma strategiczne znaczenie także dla
przyszłości miejskiego przewoźnika –MZK Bydgoszcz. Miasto chce bowiem na
podstawie ceny wozokilometra zaproponowanego w przetargu, ustalić cenę
za usługi dla miejskiego przewoźnika, który będzie obsługiwał wszystkie
pozostałe linie autobusowe (z wyjątkiem trasy nr 80, na której jeździ
PKS Bydgoszcz). –„Jeśli jakaś firma zaproponuje wyjątkowo niską cenę
usług, którą potem narzuci się MZK, to będzie to dla nas gwóźdź do
trumny”–ostrzega na łamach Gazety Wyborczej Andrzej Arndt,
przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w
MZK Bydgoszcz. Miejski przewoźnik przygotowując się do walki o linie już
wcześniej ogłosił przetarg na zakup 23 szt. autobusów przegubowych i 13
szt. jednoczłonowych.Do tego zamówienia zgłosiły się dwie firmy –EvoBus
Polska i Solaris Bus &Coach. Przedstawiciel marki Mercedes-Benz
zaproponował pojazdy klasy MEGA w cenie 1,582 mln zł brutto za sztukę, a
standardowe za 1,166 mln zł za sztukę. Z kolei producent z Bolechowa
zaoferował za jeden pojazd przegubowy kwotę 1,526 mln zł brutto,
natomiast za jednoczłonowy 1,146 mln zł brutto. To oznacza, że cenowo
korzystniejsza jest oferta Solarisa, ale przy ostatecznym wyborze
przewoźnik weźmie pod uwagę również materiały i technologie zastosowane w
produkcji pojazdów, pojemność silników oraz liczbę miejsc siedzących
dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Jednak na ostateczny wybór
najkorzystniejszej oferty przez MZK będziemy musieli poczekać do finału
„liniowego”przetargu ZDMiKP Bydgoszcz. Zapowiada się „gorący”początek
roku.
źr. infobus
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz