31 sierpnia 2015


Europa Express City opóźnia start w Warszawie


Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował dziś, że spółka Europa Express City nie rozpocznie realizacji przewozów od 1 września 30 autobusami klasy midi. Przewoźnik jako powód tego zawirowania wskazuje niedostarczenie na czas pojazdów zamówiony w sanockim Autosanie. Przypomnijmy, że Europa Express City pod koniec marca wygrała przetargi na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Zlecenia opiewały na wykonywanie przewozów przy użyciu przynajmniej 30 autobusów klasy midi przez 3 lata od 1 września br. Warszawska spółka za swoje usługi będzie inkasowała stawki 5,45 zł/wzkm oraz 5,64 zł/wzkm. W celu realizacji kontraktu przewoźnik zdecydował się zamówić w Autosanie 32 sztuki modelu SanCity 9LE. Jak wiadomo sanocka fabryka autobusów znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Syndyk zakładu Ludwik Noworolski kiedy tylko dowiedział się, że Europa Express City chce pozyskać z kierowanej przez niego firmy autobusy wziął to za dobry znak. W efekcie mógł odstąpić o zwolnień pracowników z powodu chwilowego spadku ilości zamówień. Każdy kij jednak ma dwa końce. Przedsiębiorstwo znajdujące się w upadłości likwidacyjnej ma znacznie utrudniony dostęp do finansowania produkcji. I to prawdopodobnie w tym należy się dopatrywać przyczyny opóźnienia warszawskiej dostawy. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że Autosan dostarczył stołecznemu przewoźnikowi dziś jedynie dwa SanCity 9LE. Europa Express City jednak przystąpiła do pozyskania na jakiś czas dużej ilości autobusów zastępczych by jak najszybciej rozpocząć przewozy zamówione przez ZTM w marcu. Pojawiły się m.in. MANy NL263 od Lazara. Ich wyjazd jednak przełożono ze względu na niedostosowanie do minimalnych warunków zamawiającego (m.in. kasowniki, naklejki z informacją taryfową). Taką decyzję podjął dziś popołudniu stołeczny organizator komunikacji. Ile ten stan potrwa? Trudno powiedzieć. Na razie zadania przewidziane dla Europa Express City zostaną rozdysponowane pomiędzy innych operatorów działających w sieci ZTM. Jedno jest pewne- stołeczna spółka nie tak planowała swój debiut obsłudze "dużych" pakietów.
                                                                                                                        źródło: infobus
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie poinformował dziś, że spółka Europa Express City nie rozpocznie realizacji przewozów od 1 września 30 autobusami klasy midi. Przewoźnik jako powód tego zawirowania wskazuje niedostarczenie na czas pojazdów zamówiony w sanockim Autosanie. Przypomnijmy, że Europa Express City pod koniec marca wygrała przetargi na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Pisaliśmy o tym tutaj, a także tu. Zlecenia opiewały na wykonywanie przewozów przy użyciu przynajmniej 30 autobusów klasy midi przez 3 lata od 1 września br. Warszawska spółka za swoje usługi będzie inkasowała stawki 5,45 zł/wzkm oraz 5,64 zł/wzkm. W celu realizacji kontraktu przewoźnik zdecydował się zamówić w Autosanie 32 sztuki modelu SanCity 9LE. Jak wiadomo sanocka fabryka autobusów znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Syndyk zakładu Ludwik Noworolski kiedy tylko dowiedział się, że Europa Express City chce pozyskać z kierowanej przez niego firmy autobusy wziął to za dobry znak. W efekcie mógł odstąpić o zwolnień pracowników z powodu chwilowego spadku ilości zamówień. Każdy kij jednak ma dwa końce. Przedsiębiorstwo znajdujące się w upadłości likwidacyjnej ma znacznie utrudniony dostęp do finansowania produkcji. I to prawdopodobnie w tym należy się dopatrywać przyczyny opóźnienia warszawskiej dostawy. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że Autosan dostarczył stołecznemu przewoźnikowi dziś jedynie dwa SanCity 9LE. Europa Express City jednak przystąpiła do pozyskania na jakiś czas dużej ilości autobusów zastępczych by jak najszybciej rozpocząć przewozy zamówione przez ZTM w marcu. Pojawiły się m.in. MANy NL263 od Lazara. Ich wyjazd jednak przełożono ze względu na niedostosowanie do minimalnych warunków zamawiającego (m.in. kasowniki, naklejki z informacją taryfową). Taką decyzję podjął dziś popołudniu stołeczny organizator komunikacji. Ile ten stan potrwa? Trudno powiedzieć. Na razie zadania przewidziane dla Europa Express City zostaną rozdysponowane pomiędzy innych operatorów działających w sieci ZTM. Jedno jest pewne- stołeczna spółka nie tak planowała swój debiut obsłudze "dużych" pakietów.

Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/europa-express-city-opoznia-start-w-warszawie_more_77111.html
Europa Express City opóźnia start w Warszawie

Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/europa-express-city-opoznia-start-w-warszawie_more_77111.html

Trójmiejski strajk kierowców zawieszony 

Kompromisem zakończył się spór zbiorowych trójmiejskich kierowców autobusów i trolejbusów. Pracownicy PKA, PKM i PKT wywalczyli wzrost płac o 50 gr za godzinę, ale też zgodzili się na bardziej elastyczny system pracy. 

Przypomnijmy, że aż 98,5 proc. pracowników firm przewozowych działających na terenie Gdyni oraz Zarządu Komunikacji Miejskiej, z blisko 900 biorących udział w czerwcowym referendum opowiedziało się za przystąpieniem do sporu zbiorowego z pracodawcami. Oflagowano więc pojazdy i przystąpiono do rozmów. W trakcie negocjacji związkowcy wrócili do swojego początkowego postulatu, czyli podwyżki o1,46 zł za godzinę pracy. Ostatecznie wywalczyli wzrost płac o 50 gr za godzinę. W zamian zgodzili się na wdrożenie – już od września – bardziej elastycznego rozliczania czasu pracy kierowców, by najwięcej zarabiali ci, którzy wykonują swoje obowiązki w większym wymiarze czasowym. Oznacza to, że nie będą oni rozliczani według ośmiogodzinnego trybu etatowego, lecz elastycznie. Ich dzień pracy trwać może od 6 do nawet 12 godzin. Jak informuje Dziennik Bałtycki – już wcześniej takie regulacje wprowadzono w PKT, teraz obowiązywać będą także w PKM i PKA. – „Trzymanie się sztywnego czasu ośmiu godzin pracy w przypadku kierowców jest uciążliwe - uzasadnił „Dziennikowi” potrzebę zmian Lech Żurek, prezes PKA. - Nie ma możliwości dostosowania takiego systemu do rozkładu jazdy autobusów. Taka sytuacja powoduje dziś, że autobus, który wyjeżdża na trasę np. na 10 godzin, prowadzić musi bądź dwóch kierowców, bądź też jednemu z nich płacić trzeba było 50 procent dodatku.” Obecnie przykładowa pensja jednego z kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej to 15,20 zł brutto za godzinę. Najniższa stawka jest o80 groszy mniejsza. Teraz ta suma wzrośnie o 50 groszy, a w przypadku pracy powyżej 8 godzin – o kolejne 25 groszy za utratę nadgodzin. To oznacza miesięczna pensję na poziomie od 2,8 tys. zł do 3,4 tys. zł na rękę. Co zmiany oznaczają dla pasażerów? Miasto podkreśla, że przyjęte rozwiązania pomogą lepiej skonstruować rozkład jazdy, który - jak przypomnijmy - w kwietniu został mocno okrojony. Powodem było ograniczenie o 3 mln zł wydatków na finansowanie zakupu usług komunikacji miejskiej w rocznym planie finansowym ZKM Gdynia. – „Wrócą wszystkie "zaoszczędzone" kilometry autobusów, ale nie dokładnie w kształcie do końca marca br., gdyż część wprowadzonych w kwietniu rozwiązań to zwiększenia intensywności obsługi wybranych linii, które przyjęły się i nie zamierzamy się teraz z nich wycofywać - wyjaśnia portalowi trójmiasto.pl Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
źródło: infobus

 

Dzisiaj w Gdańsku uroczystości rocznicowe z udziałem Prezydenta RP

Z okazji 35. rocznicy powstania NSZZ "Solidarność" w poniedziałek 31 sierpnia w Gdańsku zostanie odprawiona msza św. w intencji ojczyzny. Kolejne uroczystości odbędą się w sali BHP. Udział zapowiedział Prezydent RP Andrzej Duda.

O godz.10.00 Prezydent RP odsłoni miniaturę Pomnika Poległych Stoczniowych 1970 na placu Solidarności.

O godz. 12.00 w kościele św. Brygidy w Gdańsku abp. Sławoj Leszek Głódź odprawi mszę św. w intencji ojczyzny i "Solidarności". Następnie pod pomnikiem ks. prałata Henryka Jankowskiego zostaną złożone kwiaty. W dalszej kolejności odbędzie się przemarsz związkowców, pocztów sztandarowych i mieszkańców miasta na plac Solidarności.Pod historyczną bramą nr 2 Stoczni Gdańskiej delegacje złożą kwiaty.

Dalsze uroczystości odbędą się w sali BHP. Po wystąpieniach prezydenta Andrzeja Dudy, przewodniczącego KK Piotra Dudy oraz szefa ZR Gdańskiego Krzysztofa Dośli członkom opozycji solidarnościowej i osobom je wspierającym w stanie wojennym zostaną wręczone honorowe dyplomy. Zakończenie uroczystości planowane jest ok. godz.15.30.

23 sierpnia 2015


 
 
12 września weźmiemy udział w turnieju piłkarskim z okazji przypadającej 35 rocznicy powstania NSZZ ,,Solidarność"
Reprezentacja Mobilisa w piłce nożnej została zaproszona do wzięcia udziału w turnieju piłkarskim organizowanym przez NSZZ ,,Solidarność" Region Mazowsze. Zawodnicy dostali zaproszenie do udziału w imprezie z rodzinami i przyjaciółmi. Turniej odbędzie się 12 września na boisku Białołęckiego Ośrodka Sportu przy ul. Strumykowej 21. Przypomnijmy, że nasza drużyna w poprzedniej edycji tego mocno obsadzonego turnieju, zajęła trzecie miejsce. 
Tegoroczny turniej będzie wyjątkowy, ponieważ przypada 35 rocznica powstania NSZZ ,,Solidarność". 
Oprócz turnieju piłkarskiego, na sąsiednich boiskach zostanie rozegrany turniej siatkówki plażowej i tenisa stołowego (oba turnieje w kategorii open). Będzie wspólne grilowanie z barem Aloha, strefa gier PlayStation, porady dietetyków z Herbalife, stoisko Lotto, a także inne atrakcje i niespodzianki dla dzieci.
Drużyny:
1. PZL Warszawa-Okęcie
2. MZA i TW
3. Oddział Siedlce
4. Oddział Żyrardów - obrońcy tytułu
5. PBE Piaseczno
6. Prokuratura Okręgowa
7. Mobilis
8. PIT-Radwar
9. Koleje Mazowiecki
10. PZU.

15 sierpnia 2015



"Nowe podejście do zamówień publicznych oznacza, że instytucje publiczne są zobowiązane nie tylko do dokonywania wydatków publicznych zgodnie z przepisami, ale także powinny wspierać realizację polityki społecznej" - Rady Ministrów wydała zalecenie w sprawie stosowania przez administrację rządową klauzul społecznych w zamówieniach publicznych.
Przypomnijmy. Związek przez lata zabiegał o zmianę prawa dotyczącego zamówień publicznych, m.in. z powodu zatrudniania pracowników na podstawie umów śmieciowych przez firmy realizujące publiczne zlecenia. Pod wpływem licznych nacisków, w październiku ub. r. Sejm znowelizował ustawę Prawo zamówień publicznych. Według nowych przepisów w zamówieniu można uwzględnić tzw. klauzule społeczne, dzięki którym pracownicy zostaną zatrudnieni na lepszych warunkach lub przy zamówieniu zostaną zatrudnione osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, bezrobotne albo niepełnosprawne.
- Wspólnie z pracodawcami doprowadziliśmy do ważnej i korzystnej dla pracowników i pracodawców zmiany, ale urzędnicy zajmujący się przetargami tego nie stosują – mówi Piotr Duda, szef NSZZ “Solidarność”. - Mam nadzieję, że rządowe zalecenia zaczną to zmieniać.
Niestety, klauzule z trudem przebijają się do praktyki zamówień publicznych. Z dostępnych danych wynika, że niecałe 2 proc. wszystkich udzielonych zamówień publicznych zastosowało te wymagania.
W zaleceniach przygotowanych przez Radę Ministrów urzędnicy państwowi zostali zobowiązani do analizowania możliwości zastosowania klauzul społecznych we wszystkich zamówieniach publicznych. Do preferowania firm zatrudniających na etat zobowiązani zostali między innymi szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministrowie i kierownicy urzędów centralnych, wojewodowie oraz dyrektorzy instytucji gospodarki budżetowej. Klauzule mają być stosowane przede wszystkim w przetargach na usługi szkoleniowe, reklamowe, sprzątanie budynków, zarządzanie mieniem, a także usługi komputerowe, telekomunikacyjne, konserwacyjne, naprawcze, restauracyjne i cateringowe, a także w zleceniach nieobjętych prawem zamówień publicznych.
- Pieniądze podatników nie mogą wspierać śmieciowego zatrudnienia, dlatego z satysfakcją przyjmujemy ten dokument, choć zdajemy sobie sprawę, że droga do powszechnego stosowania klauzul jest jeszcze długa – ocenia Duda i dodaje - “Solidarność” tego tematu nie odpuści.


W sobotę 15 sierpnia obchodzić będziemy 95. rocznicę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej oraz Święto Wojska Polskiego. Patriotycznym obchodom świąt będą towarzyszyć także liczne wydarzenia kulturalne i edukacyjne.
Centralne uroczystości związane z 95. rocznicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku „Cud Nad Wisłą”, które rozpoczęły się już dzisiaj, odbywają się w Ossowie, pod Warszawą.
Sobotnie obchody w Ossowie rozpocznie o godzinie 10:00 modlitwa przy Krzyżu Pamięci Księdza Ignacego Skorupki. Tuż po niej na Polanie Dębów Pamięci nastąpi odsłonięcie popiersia generała broni Mirosława Kwiatkowskiego oraz Stefana Melaka. Na godzinę 11:15 zaplanowano uroczystą mszę świętą w kaplicy na Cmentarzu Poległych, którą koncelebrował będzie ks. Arcybiskup Henryk Hoser. Po mszy odbędzie się Apel Poległych i złożenie wieńców na cmentarzu poległych podczas boju w 1920 r.
Punktem kulminacyjnym będzie wielkie plenerowe widowisko o godz. 14. Ponad tysiąc pasjonatów z grup historycznych weźmie udział w rekonstrukcji Bitwy Warszawskiej 1920 roku, uznanej za jedną z 18 najbardziej przełomowych bitew w historii świata. Znów zatem Cud nad Wisłą się dokona i wojska bolszewickie zostaną zatrzymane na przedpolach Warszawy.
W uroczystościach w Ossowie wezmą udział przedstawiciele mazowieckiej „Solidarności”.
Z kolei w sobotę w Warszawie, Alejami Ujazdowskimi przejdzie (ok. godz. 12.00) wielka defilada wojskowa. Pomiędzy Placem Trzech Krzyży a ulicą Jurija Gagarina, przedefiluje ok. 170 pojazdów wojskowych i prawie 1,5 tys. żołnierzy (w kolumnach marszowych, pojazdach, samolotach i śmigłowcach).
 Ponadto na błoniach Stadionu PGE Narodowego (od strony ul. Zielenieckiej) zorganizowany zostanie piknik wojskowy. Impreza rozpocznie się o godz. 13.00.
W programie pikniku są zarówno przedstawienia artystyczne, jak i pokaz wyszkolenia żołnierzy. Dostępna będzie również ekspozycja stoisk promocyjnych jednostki i instytucji wojskowych. Na miejscu prezentować się będą także grupy rekonstrukcyjne. Na miejscu wojsko będzie prowadzić również akcję honorowego krwiodawstwa.
W sobotę na dzień otwarty zaprasza również Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Będzie można podziwiać ekspozycję plenerową, otwarte będą również sale wystawowe w budynku. Warto zobaczyć tam m.in. eksponaty broni ciężkiej i statki powietrzne: MIG 29, SU 22, AN 26, MI-8, MI-2, MI-24 i pojazdy SEXTON, HALFTRUCK T 48 (SU 57).

4 sierpnia 2015

Podziękowaliśmy Prezesowi za współpracę


W sobotę (1 sierpnia) przedstawiciele Komisji Zakładowej podziękowali Panu Eugeniuszowi Szymonikowi, byłemu Prezesowi Spółki Mobilis, za długoletnią pracę na rzecz naszej Firmy.
Podziękowania oraz symboliczny upominek złożyła Anna Bochman-Zommerfeld, przewodnicząca K.Z. , Mariusz Dziedzic, V-ce przew. K.Z. oraz przedstawiciele Rady Pracowników Tadeusz Lichucki - przewodniczący i Arkadiusz Kwieciński - v-ce przew. Rady Pracowników.


 
Eugeniusz Szymonik
Chwile takie jak ta powodują zwykle, że staramy się dokonać bilansu, podsumowania. Chcielibyśmy skierować kilka słów do Pana Szymonika, założyciela Spółki Mobilis. Panie Prezesie, podsumowując swoją karierę, prosimy wziąć pod uwagę, oprócz ciężkiej pracy, jubileuszy,  chwil radosnych i smutnych, również inne czynniki. Jednym z nich jest wdzięczność wszystkich tych, którym pomagał Pan służąc swoją  wiedzą i doświadczeniem od początku naszej Firmy. Przeżył Pan wspólnie z naszą firmą, z NSZZ ,,Solidarność"  wiele różnych momentów i zawirowań. Mamy za sobą wspaniałe czasy i trudne momenty. Zmieniały się strategie, koncepcje i cele. Dla Pana, niezależnie od tego co działo się dookoła, zawsze najważniejsza była podstawowa zasada, a mianowicie uczciwość w pracy.
Panie Prezesie, dziękujemy za współpracę